Miesiąc po wejściu w życie ustawy o monitorowaniu przewozu drogowego opublikowany został projekt nowelizacji tejże ustawy (w chwili obecnej jest na etapie konsultacji publicznych). Celem nowelizacji będzie przede wszystkim doprecyzowanie katalogu towarów objętych systemem monitorowania w taki sposób, aby pod obowiązek zgłoszenia podlegały towary rzeczywiście „wrażliwe”, tj. takie, które faktycznie mogą być przedmiotem kombinacji podatkowych. Nadto ustawodawca wraca do porzuconego wcześniej pomysłu monitorowania przejazdu przy użyciu urządzeń geolokalizacyjnych, przez co rozszerzone zostaną obowiązki przewoźników (w konsekwencji zostanie rozszerzony także katalog kar pieniężnych). Ustawodawca przewidział dość ciekawe rozwiązanie problemu wyposażania pojazdów w system geolokalizacji. Mianowicie ustawa przewiduje dystrybucję specjalnego oprogramowania na telefony komórkowe. Aplikacja ta przemieni telefon w lokalizator GPS udostępniając dane lokalizacyjne dla organów kontroli. Alternatywnie pojazd będzie mógł zostać wyposażony w typowy lokalizator GPS (warunki techniczne zostaną określone w drodze rozporządzenia). Ponadto nowelizacja przewiduje zwiększenie niektórych kar oraz wprowadzenie nowych (związanych z nieprawidłowym użytkowaniem systemu geolokalizacji).